Τμήμα ένταξης! Ένα σπουδαίο, σημαντικό και απαραίτητο τμήμα σε κάθε σχολείο!

Το τμήμα Ένταξης είναι μια εξειδικευμένη υποστηρικτική δομή Ειδικής Αγωγής που λειτουργεί σαν χωριστό τμήμα μέσα στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και διαθέτει τον/την δικό του εκπαιδευτικό οποίος/α πρέπει να έχει πρόσθετα επαγγελματικά προσόντα και κατάρτιση στην Ειδική Αγωγή.

Σκοπός της λειτουργίας του είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον μέσω ειδικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και προγραμμάτων. Το Τ.Ε  δέχεται παιδιά απ’ όλες τις τάξεις και έχει στόχο να παρέχει εξειδικευμένη υποστήριξη βασικά στο γνωστικό αλλά βεβαίως και στον κοινωνικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό τομέα ανάπτυξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες .

Οι μαθητές/μαθήτριες που υποστηρίζονται από το Τ.Ε φοιτούν κάποιες ώρες στη διάρκεια της εβδομάδας στο Τ.Ε.

Για να φοιτήσουν σε αυτό ομαδοποιούνται είτε σύμφωνα με το μαθησιακό τους επίπεδο είτε κατά τάξεις και υποστηρίζονται ή συνεκπαιδεύονται με ένα τουλάχιστο συμμαθητή τους όχι απαραίτητα από την ίδια τάξη. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ένας μαθητής της Δ ΄τάξης να είναι μαζί με ένα μαθητή της Γ ΄ και της Ε΄ αν έχουν κοινές μαθησιακές δυσκολίες (π.χ να κατακτήσουν τη διαδικασία της διαίρεσης ) Η υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών στο Τ.Ε γίνεται με συστηματική συνεργασία των εκπαιδευτικών του Τ.Ε και των εκπαιδευτικών της τάξης των μαθητών/μαθητριών, σε όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Τ.Ε

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ένα μέρος του εκπαιδευτικού υλικού που έχουν δουλέψει τα παιδιά που παρακολουθούν το τμήμα ένταξης του δημοτικού Βαθέος, με την εκπαιδευτικό Γεωργία Ζορμπαλά.

Άσκηση καταληκτικής ορθογραφίας με θέμα τον βυθό.

Άσκηση καταιγισμού ιδεών «επίθετα που τελειώνουν σε -ιμος, -ινος,-ικος»

Άσκηση φωνολογικής επίγνωσης με θέμα «Το ηλιακό μας σύστημα». Το παιδί καλείται να κάνει ανάγννωση των ονομάτων των πλανητών και να ζωγραφίσει κάποιους από αυτούς στο τετράδιο γράφοντας σαν λεζάντα τα ονόματά τους. Σε δεύτερο επίπεδο καλείται να φτιάξει παζλ απ’ την αρχή και να αντιστοιχίσει τον σωστό πλανήτη με το σωστό όνομα.

Το μάθημα τελειώνει συνήθως με ένα παιχνίδι εκτόνωσης. Οπτικοκινητικός συντονισμός, καλλιέργεια υπομονής, εναλλαγή σειράς, τήρηση κανόνων παιχνιδιού και αναγνωστική εξάσκηση είναι κάποιοι από τους στόχους ανάγνωσης του jenka ανάγνωσης.

Εξάσκηση στην ανάγνωση με χρωματισμό της παραγράφου για ενίσχυση της οπτικής αντίληψης και της οπτικής διάκρισης.

Πλαίσιο για ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας

Διαδραστικές ασκήσεις καταληκτικής ορθογραφίας και ανάγνωσης

Εικονογραφήματα για ενίσχυση της οπτικής και ακουστικής μνήμης.

Προστάδιο για συγγραφή έκθεσης ιδεών ή περίληψης.

Ντόμινο προπαίδειας για να συνδυάσουμε Μαθηματικά και παιχνίδι

Συνδυασμός απλών μαθηματικών προβλημάτων με παιχνίδι κερμάτων και χαρτονομισμάτων.

Η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης

Ζορμπαλά Γεωργία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *